Praktisk information för utställare

Utställarinformation för digital medverkan

Nedan hittar du information för dig som digital utställare. Hittar du inte svaret nedan?  Kontakta oss så hjälper vi dig!

Digitala medverkan

Den digitala utställningens öppettider är:

23 mars, 9.00-14.00
24 mars, 9.00-14.00

En digital monter ingår i alla paket. I den digitala montern erbjuds du möjlighet att marknadsföra ditt företag, interagera med deltagare som besöker den digitala montern. Exempelvis kan du publicera både rörligt och skriftligt innehåll. Ju mer innehåll, desto bättre för att maximera din digitala medverkan.

Låt dig inspireras här!

Ni får ett mail med instruktioner för hur ni skapar inlogg till den digitala mötesplatsen. Glömmer ni ert lösenord går det att återställa lösen via en länk på inloggningssidan. Kommer ni ändå inte in eller upplever något annat problem är ni alltid välkomna att kontakta oss så hjälper vi er.  

Ju förr desto bättre. Eventet går live cirka 8 veckor innan Mötesplats Samhällssäkerhet går av stapeln. Vi kommer marknadsföra utställare som publicerat mycket material i sin digtala monter, detta för att uppmuntra besökare till att utforska och ta del av ny kunskap.

Kontakta Olivia Casbolt så hjälper hon dig med att skräddarsy lösningar utefter era önskemål och behov.

08-506 650 89

olivia.casbolt@easyfairs.com

Genom att göra sin digitala monter så attraktiv som möjligt med så mycket material det går, ger man även möjlighet till deltagarna att bättre interagera och att stanna längre på er sida. Blanda gärna rörligt och skriftligt material. Var kreativ, se möjligheterna!

Se även det digitala mötet som en första del i en längre dialog som kan fortsätta även efter mötesplatsens två dagar. Förbered gärna därför datum med utrymme för mötesbokning. Ett annat förslag kan vara att planera ett webinar i förväg som ni bjuder in till, exempelvis 4 veckor efter Mötesplats Samhällssäkerhet eller att arrangera en tävling i er monter under mötesplatsen. Var aktiva och tillgängliga så mycket det går.

Sätt upp era mål med er medverkan och planera kring hur ni kan ta er dit.

Vad som läggs upp är frivilligt och upp till varje företag. Men ju mer kvalitativt innehåll, desto bättre. En kombination av rörligt och skriftligt material är bra. Förbered därför gärna informationsblad, videos, bilder, texter och liknande som representerar ert företag och era mål med er medverkan.

Nej, man behöver inte vara digital expert. Vi har otroligt användarvänliga verktyg. Dessutom finns vi alltid till din hjälp! Kontakta oss vid frågor.

Absolut – marknadsför gärna er monter i alla kanaler och berätta för deltagarna varför de ska besöka er under mötesplatsen. Vi har även ett samarbete med vår Mediapartner Aktuell Säkerhet som kommer ge ut en mässtidning till deltagarna – att annonsera där är ytterligare ett exempel på hur ni kan driva trafik till er digitala monter.

Interaktion med deltagarna

Självklart kommer du kunna träffa deltagare i din monter. Du styr själv över innehållet i montern. Det går även att direkt interagera med deltagarna.

Förbered dig gärna på att boka in möten för vidare dialog med de som konversationer inleds med.

På mötesplatsen ges utrymme till såväl envägs- som tvåvägskommunikation. Vad gäller föreläsningar så sker de i eventplattformen och är enkelriktade, dock med möjlighet att ställa frågor i chattforum. Tvåvägskommunikationen sker i Teams i direkt anslutning till en föreläsning (deltagarna slussas automatiskt), något vi kallar breakouts. Dessa ska öppna upp för dialog kring specifika frågor som är kopplade till föregående föreläsnings innehåll.

Deltagarna kommer kunna hitta information om ditt företag på såväl Mötesplats Samhällssäkerhets hemsida som i själva eventet. Så det är viktigt att du lägger ner lite tid på din digitala medverkan så ditt företag sticker ut i mängden.

Genom att vara aktiv och skicka förfrågningar om att skapa kontakt med deltagare innan och under mötesplatsen. Ni kan även se deltagare som skriver frågor under sessioner som ni sedan följer upp och tar kontakt med efter föreläsning om ni vill prata vidare. Vill du agera värd för en breakout-session i anslutning till en specifik föreläsning kontaktar du oss.

Förbered därför gärna informationsblad, videos, bilder, texter och liknande som representerar ditt företag. Det blir deltagarnas första intryck av ditt företag.

Se även det digitala mötet som en första del i en längre dialog som kan fortsätta även efter mötesplatsens två dagar. Förbered därför datum med utrymme för mötesbokning. Ett annat förslag kan vara att planera ett webinar i förväg som ni bjuder in till, exempelvis 4 veckor efter Mötesplats Samhällssäkerhet. Var aktiva och tillgängliga så mycket det går.

Deltagarna kan redan registrera sig och kan göra det fram till 24 mars.

Deltagarna deltar på Mötesplats Samhällssäkerhet för kompetensutveckling, få ny kunskap av utställare, nätverka med kollegor inom samhällssäkerhet samt träffa relevanta företag, föreningar och organisationer.

Samtliga delar som efterfrågas på den fysiska mötesplatsen är också möjliga på den digitala. Nätverkande, kompetensutveckling samt presentation av produktnyheter med mera är fullt möjligt i den digitala konferensen och utställningen.

Konferensen

Du kan hoppa mellan föreläsningar och monter för att exempelvis chatta med deltagare. Missar du en del av en föreläsning för att du är i din monter går det utmärkt att se den delen av konferensen i efterhand eftersom alla sessioner spelas in och finns tillgängliga på mötesplatsen.

Deltagare kan besöka din monter även under pågående föreläsningar.

Konferensen är uppbyggd med att båda dagarna inleds respektive avslutas med en key note-session. Alla deltagare kommer kunna ställa frågor och interagera med talarna via chatt och vi kommer genomföra undersökningar kopplat till ämnet. Övriga sessioner i konferensen inleds med en föreläsning, panelsamtal eller seminarier som följs av frågor som ställs live till talaren från deltagarna via chatt. Efter frågestunden avslutas sessionen med en så kallad ”breakout”. Samtliga talare deltar live för att öka möjligheten till interaktion med publiken.

En breakout är en del av konferensprogrammet och erbjuder en möjlighet att reflektera och kort diskutera sessionen du just deltagit i. Vi kan kalla det ett ”mini-möte” i konferensen. Alla som deltar i en viss session kommer automatiskt att delas in i grupper om 10 deltagare. Alla breakouts sker via Teams och använder tvåvägskommunikation via video. Du kommer slussas från vår eventplattform både tekniskt och via moderator som guidar dig rätt.  

Under breakouten som är 15 min lång kommer det finnas ett antal reflektionsfrågor och/eller moderator. Tanken är att du ska kunna nätverka och reflektera i en mindre grupp. Vi vet att många intressanta diskussioner inte kommer hinnas avslutas under denna relativt korta tid så passa på att se till att följa upp den första kontakten med ett möte eller samtal.  

Eventplattformen där mötesplatsen kommer genomföras heter SwapcardDu kan antingen välj att ladda ner appen för att få tillgång till eventet eller gå via din webbläsare.  För mer information om Swapcard: www.swapcard.com 

Mötesplatsen använder Youtube som videoplattform för allt vårt strömmade konferensinnehåll (det är ej tillgängligt för allmänheten).  

För våra mindre reflektionsgrupper använder vi Teams som deltagaren kommer slussas till via SwapcardTeams kräver inte att du laddar ner appen utan det går att delta via din webbläsare. 

Testa gärna och se att din organisations brandväggar tillåter Youtube och Teams. Om inte – hör av dig till oss på Mötesplats Samhällssäkerhet så ska vi försöka hjälpa dig med alternativ.  

Ja, det kommer att finnas tillgängligt via eventplattformen Swapcard fyra veckor efter mötesplatsen för alla som har köpt en biljett. Du kommer även kunna besöka digitala utställare både innan och efter konferensen. 

I plattformen väljer du vilka sessioner du är intresserad av att delta på och bygger på sätt ditt eget anpassade schema. Är det flera sessioner som du är intresserad av kommer du att kunna ta del av dem i efterhand. 

Innan mötesplatsen kommer du att få en epost med en länk till eventet. Här skapar du själv din personliga profil. Vi uppmanar alla att uppdatera informationen och fylla i exempelvis yrke, syfte med deltagande osv. Genom att uppdatera informationen ökar du möjligheten att kunna knyta nya (och återskapa befintliga) värdefulla kontakter och nätverka med andra deltagare.    

Konferensen och utställningen är båda del av den digitala mötesplatsen. Du kan bygga ditt eget schema för de delar av konferensen du planerar att delta på. Du loggar in i den digitala mötesplatsen med din epost och ditt lösen. Glömmer ni ert lösenord går det att återställa lösen via en länk på inloggningssidan. Kommer ni ändå inte in eller upplever något annat problem är ni alltid välkomna att kontakta oss så hjälper vi er. 

Programmet är inte klart ännu och finns därför inte tillgängligt. Senare kommer det finnas på hemsidan. Men tills vidare kan du läsa på om kommande konferensprogram här

Ja, den digitala mötesplatsen kommer ligga LIVE minst två veckor innan mötesplatsen går av stapeln.

Den digitala mötesplatsen kommer att öppna någon vecka innan mötesplatsen (exakt datum kommer kommuniceras inom kort) för alla deltagare. Därför uppmanar vi er att förbereda er digitala monter till dess. Under mötesplatsens genomförande är det bra att logga in en timme innan mötesplatsen öppnar (kl 9.00) med key note för att kunna vara tillgänglig ifall deltagare vill ta kontakt i er monter.

Alla som deltar på Mötesplats Samhällssäkerhet styr själva över huruvida de vill synas med bild eller inte. För tvåvägskommunikation är video dock att föredra då det påminner mer om det fysiska mötet.

Alla som deltar på Mötesplats Samhällssäkerhet styr själva kring vilken information de väljer att lägga upp.

Ja, det är fullt möjligt att påbörja sitt deltagande när det passar ens egna schema. Det går även bra att titta på föreläsningar i efterhand då de finns tillgängliga på den digitala mötesplatsen.

För föreläsningarna krävs ingen nedladdning av mjukvara och vi rekommenderar att du använder webläsaren Google Chrome.

För att delta på Mötesplats Samhällssäkerhet behövs endast Teams för tvåvägskommunikation, exempelvis för breakouts och då är appen inte nödvändig utan även här går det utmärkt med Teams via webbläsaren.

Vet du dock i förväg att ditt företag ändå inte tillåter nämnda program, vänligen kontakta ditt företags IT-ansvarig i första hand. Givetvis finns vi också tillgängliga för vidare frågor i ämnet.

Du anmäler dig till ett spår per tidpunkt. Du kan däremot byta spår om du ångrar dig. Men ju tidigare du bestämmer dig, desto bättre planering för breakouts och liknande blir det. Missar du en föreläsning går det alltid bra att se den i efterhand på mötesplatsen.

Du ändrar själv i ditt schema på den digitala mötesplatsen. Ändrar du dig sent inpå föreläsningen finns dock risken att du inte kan delta på en relevant breakout-session.

Biljetter

Som utställare behöver du registrera ditt deltagande i My Easyfairs, en plattform där du uppdaterar er företagsinformation. Information skickas ut kontinuerligt. Men undrar du något, kontakta oss!

Du kan överlåta din biljett till en kollega. Vänligen kontakta samhallssakerhet@easyfairs.com för hjälp.

Innan mötesplatsen kommer du att få en epost med en länk till eventet. Här skapar du själv din profil. Vi uppmanar alla att uppdatera informationen och fylla i exempelvis yrke, syfte med deltagande osv. Genom att uppdatera informationen ökar du möjligheten att kunna knyta nya (och återskapa befintliga) värdefulla kontakter och nätverka med andra deltagare.    

I plattformen väljer du vilka sessioner du är intresserad av att delta på och bygger på sätt ditt eget anpassade schema. Är det flera sessioner som du är intresserad av kommer du att kunna ta del av dem i efterhand.  

Nej, dina kontaktuppgifter från biljettbokningen har ingenting med din deltagarprofil att göra. Din deltagarprofil skapar du själv och väljer vilken information som ska vara tillgänglig.

En biljett avser en person. Det är därför inte tillåtet att anordna exempelvis en gruppvisning på arbetsplatsen.

Huvudpartner: 10 konferensbiljetter

Premiumpartner: 6 konferensbiljetter

Relationspartner: 4 konferensbiljetter

Synlighetspartner: 2 konferensbiljetter

Tid kvar till Mötesplats Samhällssäkerhet

Days
Hours
Minutes
Seconds
Scroll to Top